خاطرات یک دانشجوی پزشکی

نوستالژی های من

خاطرات یک دانشجوی پزشکی

نوستالژی های من

رموز موفقیت در درس و تحصیل

سلامی گرم به همه ی دوستان عزیزی که از این وب باز دید میکنند . ببخشید مدت زیادی شده بود که آپ نکرده بودم.حالا می خوام دراین آپ رموز موفقیت در درس و تحصیل  را براتون بذارم.راستی نظر یادتون نره


 

دوش با من گفت پنهان کاردانی تیزهوش    

و زشما پنهان نشاید کرد سر می‌فروش

گفت آسان‌گیر برخود کارها کز روی طبع  

سخت می‌گیرد جهان بر مردمان سخت کوش


شعر بالا از حافظ است و به خصوص بیت دوم بیشتر مورد نظر ماست. معنای ظاهری و ساده این بیت می‌شود:دنیا و هستی از روی طبیعت و ذات خود برای کسانی که آن را سخت و پیچیده فرض می‌کنند سختی و پیچیدگی بیشتری فراهم می‌سازد و برای آن‌ها که امورات را ساده و حل شدنی و قابل عبور فرض می‌کند شرایطی ساده و فارغ از هرگونه پیچیدگی و سختی مهیا می‌سازد. یعنی هرطوری که با عالم و کاینات برخورد کنی همان‌طور جواب می‌گیری!
بازی زندگی عین بازی بومرنگ است، افکار، کردار و کلام ما با صحت و سقمی شگفت‌انگیز، دیر یا زود به سوی خودمان بر می‌گردد «فلورانس شین» .فکر نمایشی در دست تمرین است  «فروید».ما هرچه هستیم نتیجه همان است که فکرش را کرده‌ایم  «بودا»وهمین‌طور از حضرت علی (ع) که نقل شده است که:در امور زندگی خود تفکر کن، آرام باش، توکل کن و سپس آستین‌ها را بالا بزن؛ خواهی دید که خداوند زودتر از تو دست به کار شده است.و از همه زیباتر در قرآن کتاب مقدس مسلمانان آمده است:
و قال ربکم ادعونی استجب لکم "و پروردگار شما گفته است: مرا بخوانید تا خواسته‌هایتان را برآورده نمایم."اکنون دوباره جملات بالا را یک ‌بار دیگر بخوانید و آن نکته ظریف و طلایی پنهان در لابه‌لای این جملات را ببینید! آن‌چه از این جملات دریافتید همان قانون جذب یا قانون یقین است.


• قانون جذب چه می‌گوید؟

 

قانون جذب به ما می‌گوید که در زندگی به همان چیزهایی می‌رسیم که بر روی آن‌ها تمرکز می‌کنیم و به آن انرژی می‌دهیم. چه بخواهیم و چه نخواهیم به هر چیزی که فکر کنیم در زندگی برایمان متجلی خواهد شد. به عبارت دیگر بر روی هر چیزی که تمرکز کنیم آن را به زندگیمان فرا خوانده‌ایم. همین فکر کردن و همین تمرکزکردن روی آن‌ چیز باعث می‌شود که بلافاصله در بخشی از کاینات آن چیز واقعی شود! این یعنی ما انسان‌ها درونمان از یک قابلیتی برخوردار است به نام قدرت تبدیل فکر و نیت به اشیا و اتفاقاتی واقعی و فیزیکی!بیشتر افراد زمانی که در مورد قانون جذب مطالبی می‌شنوند شگفت‌زده می‌شوند. آن‌ها تصور می‌کنند که ایجاد حقیقی چیزهایی که در ذهن مجسم می‌کنند، کار عجیبی است.

 

 «من می‌توانم هر کسی که می‌خواهم باشم. می‌توانم هر کاری که می‌خواهم انجام دهم و به هر چیزی که می‌خواهم برسم» واقعاً فوق‌العاده است.من آمال و آرزوهای زیادی دارم و تنها کاری که باید انجام دهم این است که با فکر کردن به آن‌ها از هستی بخواهم که آن‌ها را در اختیار من بگذارد. هفته‌ها می‌گذرد و فرد به چیزهایی که خواسته نمی‌رسد. از خود می‌پرسد پس چرا آرزوهایم برآورده نشدند؟ من آن‌ها را در ذهن خود به تصویر کشیدم.

 

پس چرا به آن‌ها نرسیدم؟ این قانون جذب چه اشکالی پیدا کرده، من آرزوهایم را گفتم ولی عملی‌شدن آن‌ها را نمی‌بینم؛ آیا آرزوهایم زیاد بودند و یا من نتوانستم آن‌ها را به خوبی سفارش دهم؟ اگر ما یک بار دیگر با دقت بیشتری معنای قانون جذب را بخوانیم، می‌بینیم که ما هر چیزی را که به آن توجه کرده و بر روی آن تمرکز کنیم به زندگی‌مان وارد می‌شود، چه بخواهیم و چه نخواهیم! بنابراین چرا بیاییم و توجه و انرژی‌مان را صرف فکر کردن به چیزهایی کنیم که نمی‌خواهیم در زندگی‌مان وجود داشته باشند؟ این کار بی‌‌معنایی است.


اما در دنیای واقعی این اتفاق می‌افتد و همه ما به چنین مسائلی فکر می‌کنیم. به همین دلیل است که بعضی وقت‌ها در زندگی خود با مشکل مواجه می‌شویم. زمانی که به دلیل و نتیجه کارها نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که دلیل همان فکر ماست و نتیجه واقعیت زندگی است.قرن‌هاست که فرمول موفقیت به شدت از دسترس دیگران دور نگه داشته شده و در اختیار تمام مردم دنیا قرار داده نشده است. این راز قدرتمند «قانون جذب» نام دارد و انسان‌ها از آن در جهت دستیابی به اهداف، غلبه بر ترس‌ها، کسب شغل پردرآمد و دستیابی به یک زندگی کامل و موفق بهره جسته‌اند.


دستورالعمل: معین کنید چه چیزی می‌خواهید:


مرحله 1 

 

کلمه موفقیت را برای خود معنا کنید، از نظر بعضی افراد، موفقیت یعنی رفاه مالی مطلق. از نظر بعضی دیگر، یعنی احساس خشنودی و رضایت کامل از زندگی‌شان. منظور از تمرین‌ قانون جذب استفاده از آن در جهت سعی و تلاش خاصی است که منجر به موفقیت یک فرد می‌شود، یا بکاربردن آن در رابطه با یک هدف نهایی در طول عمر که همان رسیدن به موفقیت در تمام جنبه‌های زندگی است.


مرحله 2 

 

 خواسته خود را مشخص کنید. بارها شده که فکر می‌کنیم ما در زندگی در جایی نیستیم که می‌خواهیم باشیم، اما نمی‌توانیم خواسته‌ها و اهدافمان را در قالب کلمات بیان کنیم. این بسیار مهم است که دقیقاً بدانید «آن‌چه را که می‌خواهید» چیست؟ به عنوان مثال آیا می‌خواهید در شغلتان ترفیع بگیرید. یک معامله بزرگ را تمام کنید، همراه یا شریکتان را پیدا کنید یا یک زندگی خانوادگی را شروع کنید؟ اگر تازه می‌خواهید از قانون جذب استفاده کنید، کار خود را با یک «خواسته» شروع کرده و تمام انرژی خود را بر روی آن متمرکز کنید.


مرحله 3 

 

خواسته‌های خود را به وضوح و به زمان حال بیان کنید، طوری که انکار آن‌ها را از قبل داشته‌اید یا در حال حاضر دارید آن‌ها را به دست می‌آورید، کلید استفاده موثر از قانون جذب این است که هر روز با ایمان و عقیده محکم بدانید آن‌چه را که می‌خواهید، دارید. این طرز فکر شما را به سوی انجام اعمالی که برای رسیدن به هدفتان لازم است، هدایت خواهد کرد. مثلاً اگر شما دائماً به خود بگویید: «می‌خواهم آن معامله بزرگ را تمام کنم (به انجام برسانم)»، از انرژی خود برای تمرکز روی چیزی که در آینده می‌خواهید استفاده کرده‌اید.

طبق قانون جذب، شما همان چیزی را به دست خواهید آورد که به زبان می‌آورید و مطمئناً هم‌چنان می‌خواهید آن معامله را به انجام برسانید نه این‌که از آن منصرف شوید. برای بیان خواسته خود در زمان حال، کافی است با خود تکرار کنید: «من موفقم زیرا آن معامله را به اتمام رساندم» یا «من موفق شدم با مشتری خود یک رابطه عالی برقرار کنم و او هم از خرید خود بسیار خشنود و راضی است.»


خود را به شکل یک انسان موفق تصویر کنید:


مرحله 1


از افکار مثبت خود برای تولید ارتعاشات انرژی استفاده کنید. افکار هستند که تبدیل به واقعیت می‌شوند. وقتی در ذهن تصویر خود را در حالی که به خواسته خود رسیده‌اید. مجسم کنید، با انرژی جهان طبیعت همکاری و مشارکت نموده‌اید، جهانی که می‌خواهد شما هر خواسته‌ای دارید به دست آورید. اجازه ندهید افکار منفی وارد ذهنتان شوند. به محض آن‌که یک فکر منفی در ذهنتان پدید می‌آید، به آرامی یا بلند بگویید «ایست‌!» و بعد یک فکر مثبت را جایگزین آن فکر منفی نمایید. این کار انرژی شما را به سمت مثبت‌اندیشی برگشت می‌دهد، چیزی که بر طبق قانون جذب برای رسیدن به آن‌چه که می‌خواهید ضروری است.


مرحله 2


روی هر اتفاق خاصی که به شکل یک موفقیت شخصی برایتان پیش می‌آید، تمرکز کنید. از تمام حواس خود برای تبدیل اهدافتان به واقعیت کمک بگیرید، هنگامی که شخص به هدفی نائل می‌شود، تغییرات مشخصی در سبک زندگی او پدید می‌آید. برای مثال وقتی شما یک معامله بزرگ را انجام می‌دهید، احساس اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌کنید، می‌توانید روی چک با ارزشی را که پس از انجام آن معامله گرفته‌اید، دست کشیده و آن را لمس کنید؛ می‌توانید غذای خوشمزه‌ای را که به عنوان پاداش کار سخت و طاقت‌فرسای خود تهیه کرده‌اید بو کشیده و از مزه آن لذت ببرید، می‌توانید صدای کسانی را که اطرافتان جمع شده و به شما تبریک می‌گویند بشنوید. بگذارید این تصویرها راه خود را به درون شما باز کنند و به شما کمک کنند تا روز به روز تنها با امید موفقیت بلکه با این باور که شما یک فرد موفق هستید، زندگی کنید.


مرحله3


به خاطر هر چیزی که برایتان پیش می‌آید، چه خوب و چه بد، شکرگزار باشید. وقتی برای هر چیزی که داریم شکر کنیم، چیزهای بیشتری به دست خواهیم آورد تا شکرشان را به جا آوریم. هم‌چنین وقتی برای چیزهایی که به نظر منفی می‌رسند نیز شکرگزار باشیم، در واقع اجازه نداده‌ایم هیچ نوع تمایل منفی گرایانه‌ای در زندگی ما نفوذ کند. هر چیزی می‌تواند به جهت مثبت تغییر مسیر پیدا کند.


بگذارید خواسته‌هایتان به ذهنتان راه یابند:


مرحله 1


مطمئن شوید آن‌چه را که دقیقاً می‌خواهید به روشنی بیان کرده و در ذهن مجسم نموده‌اید و نه تنها می‌توانید آن را به دست آورید بلکه از قبل آن را به دست آورده‌اید. بدانید هر چیزی ابتدا به شکل یک فکر آغاز می‌شود، اما با تفکر مثبت اولین قدم را به سوی  نیل به هدف برداشته‌اید. هر چیزی که متعاقب آن پیش می‌آید، گام‌های منطقی بعدی به سوی کسب خواسته شما می‌باشند. وقتی به خودتان اعتماد کنید، متوجه می‌شوید که می‌توانید به این فرآیند نیز اطمینان نمایید


مرحله 2


به خاطر موفقیت‌هایی که از قبل داشته‌اید هم‌چنان شکرگزار باشید، هر روز در یک دفتر یادداشت، هر چیزی را که به شما احساس غرور و افتخار به خودتان می‌دهد، یادداشت کنید. هم‌چنین وقتی چیزی بر سر راه شما قرار می‌گیرد، چه مستقیماً به هدفتان مربوط باشد چه نباشد، آن را یادداشت کنید. باور داشته باشید که هر چیزی یک موهبت است، حتی اگر در آن لحظه به سختی بتوان این نام را روی آن گذاشت. یکی از جنبه‌های بسیار قدرتمند قانون جذب قدرت به زبان آوردن مراتب سپاسگزاری شما نسبت به چیزهایی است که هنوز به دست نیاورده‌اید اما گویی آن را به دست آورده‌اید. برای مثال «من به خاطر موفقیتم خدا را شکر می‌کنم» یا «من به خاطر پیشرفتم از خدا ممنونم».


مرحله 3


با خود قرار بگذارید هر روز احساس خوبی داشته باشید. احساس شادمانی، سلامتی و رفاه مادی، همان چیزی است که هر کسی واقعاً از زندگی می‌خواهد. این‌که این احساسات چگونه در شما راه می‌یابند اهمیتی ندارد، مهم این است که بر طبق قانون جذب در مورد هر چیزی احساس خوبی داشته باشیم. به کسانی که در طول زندگی با آن‌ها برخورد کرده‌اید فکر کنید، کسانی که به نظر می‌رسد به هر چیزی که بر سر راهشان قرار می‌گیرد واکنش مثبت نشان می‌دهند. این افراد، موفق هستند، زیرا اجازه نمی‌دهند تجارب منفی کارها و فعالیت‌هایشان را تحت کنترل خود درآورد.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
.:: علی ::. جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 03:28 ب.ظ http://norouzshop.com

با سلام و درود [گل]

وب قشنگ و پر محتوایی داری [قلب] بهت تبریک میگم دوست عزیز [گل] کارت حرف نداره [گل]

امدم دعوتت کنم بیای به فروشگاه نوروز شاپ [گل]

http://norouzshop.com

همه محصولات به مناسبت فرا رسیدن عید باستانی نوروز با 40% الی 60% تخفیف ویژه عرضه میشود

بهترین فرصت برای خرید را از دست ندهید[گل]

همه سفارشات حتی در ایام نوروز هم آماده و ارسال میگردند [گل]

کلیه محصولات در پگ و کاور ضد خش و بسته بندی ضد ضربه عرضه میگردد[گل]

کلیه محصولات با گارانتی 48 ساعته عرضه میشود شما بعد از دریافت سفارش خود تا 48 ساعت میتوانید برای مرجوع کردن سفارش و دریافت هزینه خود اقدام نمایید

این بهترین فرصت خرید از یکی از بزرگ ترین فروشگاه های وب در ایران است[رضایت]

با خرید بیش از ده هزار تومان شما در قرعه کشی بزرگ نوروز شاپ شرکت داده خواهید شود[گل]

جوایز نفرات اول به ترتیب هفتصد هزار تومان - پانصد هزار تومان - سیصد هزار تومان و به هشتاد و نه نفر از خریداران خوش شانس خود هدیه کوپن خرید رایگان به اندازه مبلغ سفارش قبلی داده خواهد شود.[گل]

پس این فرصت بی نظیر را از دست ندهید[گل]

برای دریافت لیست جدید ترین محصولات ما + آدرس جدید سایت (در صورت پیش امد هرگونه مشکل احتمالی) + هدایا مختلف تبلیغاتی در یکی از گروه های زیر عضو شوید

آدرس گروه یاهو ما:

http://groups.yahoo.com/group/takbuy/join

آدرس گروه گوگل ما:

http://groups.google.com/group/takbuy?hl=fa

با عضویت رایگان در یکی از گروههای بالا از ده ها هدیه ارزنده + تخفیف در سفارشات بعدی + دریافت رایگان کوپن خرید و ..... برخوردار شوید.[گل]

امیدوارم شما هم به جمع مشتری های دائم ما بپیوندید [گل]

خدمات و محصولات فروشگاه ما رو با دیگر فروشگاهها مقایسه کنید [گل]

مطمئن باشید از انتخاب خود پشیمان نخواهید شود[گل]

پایدار پیروز و موفق باشید[گل][بدرود]

http://norouzshop.com

1 جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 03:40 ب.ظ http://www.manfie1.com

www.manfie1.com نسل جدید سایتهای دانلود رایگان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد